Éiceolaíocht, Aipeanna, Rannpháirtíocht,
Fhoghlaim
Is Tionscadal Eorpach sa Chlár Eurasmus é an tionscadal TEALEAF. Príomhbheart 2:
comhoibriú le haghaidh nuálaíochta agus an malartú de dhea-chleachtas;
Comhpháirtíochtaí straitéiseacha sa réimse oideachais, oiliúna agus óige. Tá foireann an
tionscadail comhdhéanta de: Direction de l'Enseignement catholique de la Mayenne
(UDOGEC FR), Coláiste Phádraig (coláiste de chuid Ollscoil Chathair Bhaile Átha Cliath IRL),
Zapadoceska Univerzita V Plzni (Ollscoil na Boihéime Thiar, Pilsen CZ), Univerza V
Ljubljana (an Dámh Oideachais SL), Universidad de Almeria (SP). Tá an tionscadal seo
comhordaithe ag Direction de l'Enseignement Catholique de la Mayenne (UDOGEC FR).
Déanann leanaí agus, dá bhrí sin tuismitheoirí/múinteoirí, a saol a fhiosrú i gcónaí le
huirlisí TFC. Tá míthuiscintí faoi bhithéagsúlacht/éiceolaíocht daingnithe go domhain
agus más mian linn an fhoghlaim ar scoil a athrúl ag leibhéal domhain, ní mór
d'fhoghlaimeoirí dul i ngleic le spreagthaithe sa chaoi is go dtiocfaidh athrú fíor agus
gur gá an fhoghlaim a bheith bunathraitheach.
Déanann an tionscadal seo iniúchadh ar úsáid cluichí tromchúiseacha (ar a dtugtar
"aipeanna") trí thurgnaimh déanta ag múinteoirí agus a ndaltaí (ón mbunscoil uachtair
go dtí an meánscoil íochtair), a bheidh i dteagmháil bhuan le foireann taighdeoirí agus
comhairleoirí acadúla, agus le tacaíocht ó chlár oiliúna inseirbhíse a forbraíodh chun na
críche seo. D'oibrigh gach duine le chéile (múinteoirí, taighdeoirí, oiliúnóirí) chun dea-
chleachtais a shainaithint, agus ansin chun iad a scaipeadh laistigh de na heagraíochtaí
rannpháirteacha. Bhí an anailís ar an bpróiseas atriallach seo ag croílár an tionscadail
taighde gníomhaíochta. Áirítear leis sin anailís agus feabhsú na n-aipeanna a úsáideadh
agus a ndearnadh tástáil orthu sa phróiseas seo. Nascadh na turgnamhaithe-múinteoirí
(75 múinteoir as 5 thír) le chéile ar fud an tionscadail (an ghné Eorpach) d'fhonn a
bheith ina ndaoine acmhainní laistigh dá líonra scoileanna.
Chun feabhas a chur ar fhoghlaim faoi bhithéagsúlacht ag baint úsáide as cluichí
tromchúiseacha, is féidir trí chur chuige a ghlacadh: (1) úsáid a bhaint as aipeanna
réamhdhéanta, atá ar fáil faoi láthair, (2) táirgeadh agus meastóireacht a dhéanamh ar
aipeanna a dhéanann dearthóirí, agus (3) táirgeadh agus meastóireacht a dhéanamh ar
aipeanna a dhéanann leanaí. Léirítear dhá threo leis sin: (a) barr-síos (treoraithe ag an
múinteoir, tarchurtha agus an bhéim ar fhoghlaim thógachaíoch) agus (b) bun-suas
(treoraithe ag leanaí agus tógachaíoch). Le linn an tionscadail d’aistríomar ó (1) go (3),
agus dá bhrí sin ó (a) go (b) i bpróiseas atriallach le haiseolas.
Mar gheall ar na heilimintí seo go léir, is é seo an Leabhar Acmhainní Múinteoirí a
1
1 Éiceolaíocht a Theagasc trí Aipeanna: Rannpháirtíocht agus
Spraoi a Fhoghlaim
bhfuil struchtúr aige mar seo a leanas. Tá an chéad chaibidil bunaithe ar na haipeanna
atá ann cheana (4) agus an dara ceann ar aipeanna nua
(10) forbartha ag múinteoirí agus mic léinn atá ag comhoibriú ar an tionscadal.